Hoe werkt Hotel Roomservice? in 2021

laatste update: 08-2021

IK WERK IN ROOMSERVICE IN EEN 5-STERREN-HOTEL – DIT ZIJN DE GROOTSTE DINGEN DIE IK WENS DAT GASTEN NIET ZOUDEN DOEN

Ik werk nu zes maanden op de roomservice van een vijfsterrenhotel.

Het is eigenlijk een vijf-rood-sterren hotel: het rode deel is een speciaal onderscheid toegekend door AA Hotel Services (een organisatie specifiek voor het VK, waar dit hotel zich bevindt) dat betekent dat we verder gaan dan normale vijf-sterren hotel eisen.

Kortom, het is het chicste hotel waar je eventueel kunt verblijven.

Ja, we zorgen voor bekende beroemdheden en spraakmakende gasten. Maar het mooie van onze service is dat alle gasten net zo goed worden behandeld – of we u nu leuk vinden of niet.

Dat gezegd hebbende, zal je hotelervaring veel leuker zijn als we jou leuk vinden. Dus hier zijn enkele belangrijke do’s en don’ts voor je volgende verblijf, van het meisje dat je ontbijt brengt en je mini-bar bijvult.

DON’T: Bestel roomservice als u niet volledig (of zelfs meestal) gekleed bent.

Ontbijt bezorgen aan mensen die half gekleed zijn (of erger) is niet echt hoe ik mijn dag graag begin. Blijkbaar lijken veel gasten ‘s ochtends te hongerig om zich te houden aan eenvoudige regels van gemeenschappelijk fatsoen. Trek alsjeblieft wat kleding aan voordat je de deur naar roomservice opent.

Hotel met robotondersteuning wordt geopend

DO: Praat met ons wanneer we uw maaltijd ter sprake brengen.

Hoewel we een bepaald script moeten volgen wanneer we naar uw kamer komen, houden we nog steeds van een klein praatje.

Reageer op het weer, vraag hoe het met onze dag gaat of vertel ons over uw verblijf tot nu toe. Dit is een geweldige manier voor ons om te beoordelen hoe blij onze gasten zijn.

DON’T: gebruik iets uit de minibar als dat niet nodig is.

Hoewel ik zeker weet dat mijn managers zich anders voelen, vind ik het niet leuk als gasten items uit hun mini-bars halen.

De mini-bars in elke kamer van ons hotel bevatten meer dan 20 verschillende soorten snacks en drankjes, en ik ben verantwoordelijk voor het aanvullen van hen – wat betekent dat ik elke dag een hoofdlijst in elke 144 kamers moet bekijken om erachter te komen eruit als er iets ontbreekt.

Vervolgens moet ik de spullen naar elke kamer brengen via een zeer slecht ontworpen, topzware kar, of, als het niet op de kar staat, moet ik het hele hotel doorrennen om het uit de voorraadkast te halen. Dit hele proces kan drie uur duren.

Omdat mijn idee van plezier niet bepaald honderd kilometer rennen is (wat voelt als) om die ene waterfles te vervangen waarvan je zin had om te drinken, zou ik het geweldig vinden als je allemaal gewoon je eigen verfrissingen meebracht.

Sommige mensen zijn overdreven kritisch, maar anderen zijn bang om iets te zeggen als ze niet tevreden zijn. Zolang u het ons netjes vertelt, willen we echt horen of we iets kunnen doen om uw verblijf aangenamer te maken.

Vertel het ons persoonlijk wanneer we uw kamer bezoeken, een briefje achterlaten of met de receptie praten – dit zijn de meest efficiënte manieren om ervoor te zorgen dat een fout wordt rechtgezet.

DON’T: Vraag om iets (te) schandalig.

Omdat we een vijf-sterrenhotel zijn, moeten we ons best doen om aan al uw verzoeken te voldoen. We hebben bruiloftvoorstellen georkestreerd, champagne op het strand geserveerd en weelderige verrassingsfeesten georganiseerd. Die dingen zijn voor ons uitvoerbaar, maar het plannen van een chartervlucht morgen naar Guam is dat niet.

DO: Zeg hallo tegen ons in de gangen.

Het lijkt misschien vanzelfsprekend, maar wij hotelpersoneel zijn ook echte mensen. Zonder onze uniformen zijn we niet anders dan de andere gasten. Sommigen van ons verblijven soms zelfs in het hotel. (We krijgen een fantastische werknemerskorting op kamers.)

Behandel ons dus alsjeblieft met respect – het maakt de werkomgeving zoveel leuker.

DON’T: Word boos op ons voor het bezoeken van uw kamer.

We hebben een strikt te volgen protocol, waarbij we meerdere keren per dag kamers bezoeken om roomservice-items op te halen en de minibar bij te vullen. Als u niet gestoord wilt worden, gebruikt u uw bord ‘Niet storen’. We mogen geen kamer binnenkomen of zelfs op de deur kloppen als dat bord hangt, dus je bent verzekerd van rust en stilte.

DO: Plaats uw roomservice-bestellingen zo ver mogelijk van tevoren in

Het ergste voor ons is om op het laatste moment een telefoontje te krijgen en door het hotel te klauteren om alle gevraagde gerechten te krijgen. We hebben niet alleen een eindeloos aanbod van ontbijtmaaltijd koken – chef-koks werken in ploegendiensten, en het is echt moeilijk om een ​​ontbijt samen te krijgen als de ontbijtchef al is vertrokken.

Iemand heeft ooit om 12:05 uur een compleet driegangenontbijt binnengehaald, net nadat het ontbijt om 12 uur was gesloten. Als vijfsterrenhotel moesten we natuurlijk ons ​​best doen – wat een stel vloekkoks betekende en veel onnodige stress voor ons roomservice mensen.

Probeer ons dus van tevoren op de hoogte te stellen van uw bestelling en we zullen deze op tijd naar uw kamer brengen.

DON’T: Ons vragen naar de beroemdheden in het hotel.

We mogen je niet vertellen wie ze zijn, in welke kamer ze verblijven of zelfs helemaal niet in het hotel zijn. Vanwege de zeer strikte vertrouwelijkheidscodes weten we misschien niet eens wie er in het hotel is.

DO: Vertel ons over jezelf.

We werken in vijfsterrenhotels omdat we onze gasten graag op leuke en creatieve manieren willen verrassen. Als u ons iets over uzelf vertelt wanneer u incheckt of tijdens uw verblijf langskomen, kunnen we spelen naar uw voorkeuren en antipathieën en ervoor zorgen dat u de best mogelijke ervaring hebt.

Als je zegt dat je van de bloemen in onze tuin houdt, brengen we je een boeket. Als je kinderen niet van wafels houden, bedenken we een cool alternatief voor het ontbijt.

Het zijn die kleine dingen die een geweldig hotel echt geweldig kunnen maken.

Hotelservice 1

10 geheimen van hotelroomservice

Gasten die in de jaren dertig een bezoek brachten aan het Waldorf Astoria hotel in New York City, genoten van een voorziening die op dat moment ongehoord was: obers die maaltijden rechtstreeks naar hun kamer brachten. Hoewel de reputatie van Astoria op het gebied van luxe is blijven bestaan, is roomservice niet langer exclusief voor vijfsterrenverblijven.

Ongeveer 22 procent van de 54.000 hotels van het land is bereid en in staat om ontbijt, lunch of diner te brengen aan mensen die liever eten terwijl ze op een groot en vreemd bed liggen.

Om een ​​idee te krijgen van wat er nodig is om eten van de keuken naar je vloer te krijgen, sprak Mental Floss met Matt, een gastvrijheidsspecialist die in totaal 10 jaar in en rond roomservice werkte voor een groot hotel in San Francisco.

Matt gaf er de voorkeur aan zijn achternaam niet te gebruiken; omdat zijn verhalen soms betrekking hadden op naakte mensen, niet gaar kippen en Oprah, kun je begrijpen waarom. Bekijk hieronder een paar dingen die je moet weten voordat je in die lade gaat.

1. Hoe hoger uw vloer, hoe erger het voedsel wordt.

Wanneer een medewerker van de roomservice een dienblad uit de keuken naar uw kamer brengt, is het meestal bedekt met een metalen deksel om warmte vast te houden en te voorkomen dat andere gasten erop niezen. Hoe hoger je staat, hoe langer het moet reizen – en hoe meer dat deksel stoom opsluit, waardoor je voedsel in vocht wordt ondergedompeld. “Eten zweet daarbinnen,” zegt Matt. “In plaats van knapperig, geroosterd brood, krijg je natte toast. Hoe langer het daar blijft, hoe slechter het wordt. ” Als je knapperige friet wilt, kun je beter op de eerste paar verdiepingen zijn.

2. Bestel geen zeevruchten en of steak.

Een zeevruchtendiner wordt op een bord gepresenteerd.
Dat deksel is op andere manieren hinderlijk. Omdat het warmte vasthoudt, kookt het effectief je eten in de tijd die het kost om van de handen van de chef naar de jouwe te komen. “Als je een biefstuk medium bestelt, zal het waarschijnlijk goed zijn tegen de tijd dat het bij je aankomt,” zegt Matt.

Hoewel je kunt proberen het deksel te slim af te zijn door te vragen dat vlees een inkeping lager wordt gekookt dan je voorkeur, is het niet zo gemakkelijk om te gaar vis te vermijden – die waarschijnlijk ook je kamer zal stinken. In plaats daarvan blijf je bij hamburgers, clubsandwiches of salades. Volgens Matt is het moeilijk om ze allemaal in de war te brengen.

3. De chef chef van het hotel kan uw maaltijd niet bereiden.

Alleen omdat u een menu op uw kamer ziet, betekent het niet dat het hotel een keuken of chef-kok heeft. Om kosten te besparen, kiezen meer hotels ervoor om hun roomservice uit te besteden aan lokale eetgelegenheden. “Het is misschien ‘gepresenteerd’ door het hotel, maar het is van een restaurant in de straat,” zegt Matt.

Als alternatief kunnen hotels proberen om geld te besparen door een chef-kok ‘s nachts te elimineren en voedsel voor te bereiden, zodat een receptionist of andere medewerker het gewoon kan opwarmen. Dat is waarschijnlijker als sandwiches of salades het enige zijn dat beschikbaar is na bepaalde uren.

4. Sommige gasten nodigen uit.

Twee koffiekopjes zitten op een hotelbed.
Nee, niet om de reden die u denkt. Omdat zoveel hotelgasten zakenreizigers zijn die weken of maanden achter elkaar van huis zijn, zijn sommigen het beu om alleen te eten.

Wanneer dat gebeurt, wenden zij zich tot de eerste – en misschien enige – persoon die gezelschap kon bieden: de roomservice-ober. “Mensen reizen meestal alleen, dus bieden ze je eten aan”, legt Matt uit.

Soms is de reiziger een bekend gezicht: volgens Matt ging hij ooit zitten om te eten met Oprah Winfrey, die alleen at, ondanks het feit dat haar suite vol was met haar eigen werknemers.

Hij zegt ook dat hij een hapje had genomen met John F. Kennedy Junior, die het kijken naar Fast Times op Ridgemont High wilde beëindigen voordat hij naar zijn limousine ging.

5. Er is een truc om kippenvleugels te bestellen.

Drukke hotelkeukens letten er niet altijd op of de kippenvleugels die ze in bulk kopen, rauw, diepgevroren of ergens tussenin zijn ingevroren. “Vraag ze extra knapperig,” zegt Matt. Op die manier worden ze grondig gekookt, ongeacht de status van hun vriezer. “Ik raad dat iedereen aan.”

6. Ze houden ervan wanneer u uw ontbijtkaarten invult.

Een hotelgast giet melk in een kom ontbijtgranen.
Ontbijt is ongetwijfeld de drukste tijd voor roomservice, en die kleine kaartjes waarmee u uw menu-items de avond ervoor kunt afrekenen, zijn een enorme hulp.

“Het is geweldig voor alle betrokkenen,” zegt Matt. “De keuken kent zijn tempo en je kunt je eten op tijd krijgen.”

7. Ze kunnen voorkomen dat u de deur niet naakt beantwoordt.

Ja, gasten gaan nauwelijks gekleed de deur op. Nee, dit is niet normaal. “We willen het niet zien”, zegt Matt. “Het is iets waar we talloze keren mee te maken hebben gehad.” Hoewel het waarschijnlijk is dat uw ober discretie gebruikt, kan elke combinatie van geslachtsdelen, drugs of illegale activiteiten het beste buiten het zicht worden gehouden.

8. Uw gebruikte spullen.

Een dienblad met roomservice bevindt zich in een gang.
Die beweging waar u uw doorweekte friet buiten uw deur steekt ? Het kan tot ongemakkelijke ontmoetingen leiden.

Matt zegt dat hij andere gasten heeft zien stoppen, dienbladen onderzoeken en vervolgens weggegooid voedsel van hen ophalen. Andere keren laten mensen onvoorstelbaar bruto items achter in de laden. “Ik heb daar condooms gevonden. Scheidingspapier. Allemaal verschillende dingen.”

9. Ze waarderen het als u oproept om uw lade op te halen.

Rare mensen terzijde: “We willen het daar niet echt hebben”, zegt Matt. “Het stinkt.” Kies in plaats daarvan 0 voor de receptie en laat ze weten dat je klaar bent met eten. Ze sturen iemand om het te komen halen.

10. Wie krijgt het tip?

Een tip wordt geplaatst in de buurt van een hotelcheque.
Mensen betalen de neus voor roomservice, hotels voegen toeslagen toe voor “service” en “in-room” dineren die van een clubsandwich van € 5,- een uitgave van € 15,- kunnen maken. Dat is geen goed nieuws voor gasten, maar het betekent wel dat je je niet slecht hoeft te voelen over het niet aanbieden van een contante fooi.

Die servicekosten gaan meestal rechtstreeks naar de medewerkers die uw eten naar uw kamer brachten. “Ik geef nooit fooi”, zegt Matt. “Meestal worden de service- en bezorgkosten doorberekend aan de ober of verdeeld tussen de mensen die de telefoon hebben opgenomen en het dienblad oppakken.

Het is beter om alles op papier te laten om te zorgen dat het wordt opgedeeld. ”

Hotelbubbelbad.nl